29 Avg Mongolija: Dežela, kjer odmev preteklosti oblikuje sedanjost
Mongolija, Mongolija … ime ob omembi katerega se refleksno spomnimo na nejasno podobo Džingis Kana, ki velja za največjega osvajalca na tem svetu doslej. Dežela in njeni prebivalci resnično živijo od spomina nanj in so vse dinastije kanov pred in za njim. Povsod po deželi je prisoten ta zgodovinski pogled in spomeniki. Človek dobi občutek, da prebivalce to navdaja s ponosom in skrbjo, kajti nikakor se ne morejo izmakniti preteklosti, ki jih močno zaznamuje v sedanjosti, daje pa občutek, da pogled v prihodnost ni v fokusu dežele.
Prostrana dežela z redko poseljenostjo in izzivi infrastrukture
Država, ki je 75x večja od Slovenije, šteje 3,3 milijona prebivalcev, od katerih jih 1,7 milijona živi v glavnem mestu Ulan Batorju (prevod Rdeči junak), v ostalih mestih, od katerih nobeno ne presega 100 tisoč prebivalcev, še dodatnih 600 tisoč. Kar pomeni, da je na ogromnem prostranstvu 1,5 milijona kvadratnih kilometrov naseljenih 1,0 milijon prebivalcev… Mongolija je povezana z asfaltiranimi cestami samo v smeri sever-jug in vzhod-zahod, drugod pa so poti, ki po našem poimenovanju ne zaslužijo imena ceste. Ob deževju postanejo te poti veliko mokrišče, za katerega misliš, da ni prehodno. Ko se po Mongoliji voziš ure in ure, na vsakih nekaj kilometrov srečaš popolnoma običajen osebni avto, ki se vozi tam, kjer mi z veliki džipi menimo, da se bomo zataknili. Mongolija ima eno železniško progo, ki jo na severu povezuje z Rusijo in na jugu s Kitajsko. Ta je namenjena prevozu ogromnih količin ruskega/sibirskega in mongolskega premoga v kitajske termoelektrarne, katerih tehnologija je takšna, da TEŠ-ev blok 6 proizvaja zeleno energijo!!!
Rastoča turistična destinacija in raj za ljubitelje narave
V deželi je v zadnjem obdobju čutiti precejšno usmerjenost v turizem, ljudje so ljubeznivi, naklonjeni tujcem, opazen je pozitiven razvoj v izgradnji hotelov ter drugih nočitvenih kapacitet tudi na podeželju, kjer je od mesta do mesta 300-500 km. Tukaj lahko tujec najde primerno prenočišče. Podobno se je v zadnjem obdobju zelo razvila maloprodajna mreža s prehrambnimi artikli. Mongolija ima nepojmljivo veliko število bencinskih črpalk. Kljub ogromnim razdaljam in veliki porabi goriva zaradi počasne vožnje po zelo slabih voziščih res ni nevarnosti, da bi ostal brez goriva. Dežela je raj za enduro motoriste, vožnje s terenskimi vozili, kampiranje v naravi ter obiskovanje in »pogovor« s prebivalci jurt. Prebivalci, ki niso v večjih strnjenih naseljih, so nomadi z ogromnimi čredami ovac, koz, konj in kamel, ki se selijo tja, kjer imajo živali pašo. Odlične paše ter zdravega načina gojitve pašnih živali najbrž ni nikjer drugje na svetu.
Vir slik: pexels.com